Regulamin korzystania z usługi

Internetowego Biura Obsługi Klienta

Jasielskiej Spółdzielni Mieszkaniowej (iBOK)

 

 

§1

Postanowienia ogólne

 

1.   Regulamin określa warunki dostępu i korzystania z usługi iBOK dostępnej na stronie internetowej Jasielskiej Spółdzielni Mieszkaniowej www.jsm-jaslo.com.pl lub bezpośrednio przez odnośnik: www.ibok.jsm-jaslo.com.pl.

2.     Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:

Spółdzielnia – Jasielska Spółdzielnia Mieszkaniowa z siedzibą w Jaśle,

iBOK – Internetowe Biuro Obsługi Klienta,

Użytkownik– osoba zarejestrowana w systemie iBOK (posiadająca login oraz hasło dostępu do iBOK), osoba fizyczna lub prawna posiadająca tytuł prawny do lokalu w zasobach Spółdzielni,

Tytuł prawny do lokalu – spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu (garażu), prawo odrębnej własności do lokalu (garażu), najem lokalu mieszkalnego, lokalu użytkowego, pomieszczenia gospodarczego lub dzierżawy terenu na podstawie zawartej umowy z Jasielską Spółdzielnią Mieszkaniową,

Aktywacja użytkownika – przyznanie Użytkownikowi unikalnego loginu i hasła dostępu do usługi iBOK,

Login – indywidualny numer służący do identyfikacji Użytkownika w systemie świadczenia usług drogą elektroniczną. Podawany przez Użytkownika w czasie logowania w systemie iBOK,

Hasło – ciąg znaków podawany przez Użytkownika w czasie logowania w systemie iBOK,

E-mail – adres poczty elektronicznej Użytkownika,

Usługa – usługa świadczona w ramach systemu iBOK,

Konto – indywidualne konto udostępniane w ramach iBOK, do którego ma dostęp tylko zarejestrowany Użytkownik.

3.     Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Spółdzielni pod adresem www.jsm-jaslo.com.pl oraz www.ibok.jsm-jaslo.com.pl.

4.   Spółdzielnia działa zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Pełna klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych Użytkownika jest dostępna na stronie internetowej Spółdzielni.

 

§2

Rejestracja Użytkownika w systemie iBOK

 

1.     Warunkiem niezbędnym do skorzystania przez Użytkownika z usługi iBOK jest akceptacja niniejszego Regulaminu.

2.     Dostęp do usługi iBOK może otrzymać osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu będącego w zasobach Spółdzielni.

3.     Na jeden lokal przyznawany jest tylko jeden login Użytkownika.

4.    W przypadku, gdy Użytkownik posiada tytuł prawny do więcej niż jednego lokalu w zasobach Spółdzielni po zalogowaniu będzie miał dostęp do usługi w zakresie każdego posiadanego lokalu.

5.  Rejestracja Użytkownika następuje na podstawie wstępnego założenia konta w aplikacji i poprawnie wypełnionego formularza, który użytkownik otrzyma do podpisu zgodnie z procedurą zakładania konta w systemie iBOK. (załącznik nr 1 do Regulaminu), który zostanie przekazany do skrzynki podawczej JSM zgodnie z procedurą zakładania konta w iBOK.

6.  Zarejestrowanie Użytkownika następuje po dostarczeniu do Spółdzielni w/w formularza wrzucając go do oddawczej skrzynki pocztowej. Formularz musi być poprawnie wypełniony i podpisany.

7.   Po weryfikacji Użytkownika konto założone drogą elektroniczną zostaje aktywowane w systemie iBOK. W przypadku kilku współwłaścicieli Spółdzielnia udostępnia login i hasło tylko jednemu z nich. Użytkownik zobowiązany jest umożliwić dostęp do iBOK pozostałym współwłaścicielom.

8. Konto w systemie iBOK zostanie aktywowane w ciągu 5 dni roboczych od daty dostarczenia poprawnie wypełnionego formularza zgłoszeniowego.

9.  Użytkownik z aktywną usługą zdalnego dostępu ma możliwość późniejszej zmiany hasła dostępu. Nowe hasło do logowania powinno składać się z minimum 7 znaków w tym przynajmniej 1 znak specjalny (małe i wielkie litery, cyfry, znaki specjalne).

10. W przypadku utraty hasła należy zwrócić się do Spółdzielni o wygenerowanie nowego hasła lub zmienić hasło za pomocą funkcji w systemie.

11.  Każdorazową zmianę danych Użytkownika należy zgłosić pisemnie w celu dokonania zmiany w systemie przez pracownika Spółdzielni.

12. Spółdzielnia ma prawo zablokować dostęp do konta w przypadku stwierdzenia korzystania z niego w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem lub przepisami prawa.

13.  Spółdzielnia na żądanie Użytkownika lokalu, złożone w formie pisemnej zobowiązuje się do zablokowania dostępu do serwisu iBOK.

14. W przypadku wygaśnięcia tytułu prawnego do lokalu przysługujący Użytkownikowi dostęp do usługi iBOK zostanie zablokowany automatycznie.

 

§ 3

Korzystanie z systemu iBOK

 

1.   System iBOK jest dostępny dla Użytkownika przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Spółdzielnia zastrzega sobie możliwość występowania przerw w dostępie do systemu iBOK w związku z koniecznością przeprowadzenia określonych prac serwisowych.

2.     Spółdzielnia jako administrator iBOK może, bez podania przyczyn, w każdej chwili dodać nowe usługi dostępne w systemie iBOK.

3.     Spółdzielnia zastrzega sobie możliwość zmiany zasad funkcjonowania lub zakończenia świadczenia usługi iBOK. Zmiany będą publikowane na stronie internetowej Spółdzielni.

4.   Dostęp do iBOK jest możliwy przez link na stronie internetowej www.jsm-jaslo.com.pl, lub bezpośrednio za pomocą adresu https://ibok.jsm-jaslo.com.pl.

5.   Do korzystania z iBOK konieczne jest spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenia Użytkownika. Wystarczające są:

a)     dostęp do Internetu,

b)     system operacyjny zgodny z wytycznymi producenta iBOK,

c)     obsługiwana przeglądarka internetowa przez program iBOK w odpowiedniej wspieranej (zazwyczaj najnowszej)wersji,

d)     posiadanie aktywnego adresu e-mail w celu rejestracji konta, zmiany lub przypomnienia hasła Użytkownika,

6. Spółdzielnia nie ponosi odpowiedzialności za problemy w użytkowaniu lub ograniczenia techniczne oprogramowania bądź sprzętu komputerowego, z którego korzysta Użytkownik.

7.    Aktualizacja danych dostępnych w systemie iBOK następuje w godzinach nocnych.

 

§4

Usługi dostępne w systemie iBOK

 

1.     W ramach usługi iBOK Użytkownik będzie miał dostęp do następujących informacji:

a)     powierzchnia użytkowa lokalu,

b)     powierzchnia pomieszczeń dodatkowych,

c)     ilość osób korzystających z lokalu,

d)     numery kont bankowych do dokonywania opłat,

e)     saldo rozliczeń,

f)      wysokości naliczeń oraz dokonywane płatności,

g)     wysokość odsetek od nieterminowo regulowanych opłat.

2.  Saldo rozliczeń opłat za lokale z poszczególnym Użytkownikiem na dany dzień może nie uwzględniać wpłat, które nie zostały jeszcze przekazane przez Bank na konto Spółdzielni, korekt opłat czynszowych związanych np. ze zmianą ilości osób, wysokości zaliczek na c.o., zimną wodę i innych zadłużeń objętych sprawami sądowymi, zadłużeń rozłożonych na raty oraz ustawowych odsetek od zadłużeń.

3.  Serwis iBOK działa w oparciu o automatyczne, nieweryfikowane przez pracowników Spółdzielni generowanie informacji. Informacje uzyskane przez Użytkowników iBOK za jego pośrednictwem nie mogą stanowić wyłącznej podstawy rozliczeń wobec Spółdzielni. W przypadku wystąpienia niejasności co do prezentowanych danych należy skontaktować się z Działem Księgowości w celu wyjaśnienia nieścisłości.

4.     Użytkownik ma wgląd w swoje dane kontaktowe.

 

§5

Zakres odpowiedzialności

 

1.     Za prawidłowe działanie iBOK odpowiada Spółdzielnia, która dołoży wszelkich starań, aby system dostępny był dla Użytkownika bez przerw i zakłóceń.

2.  Spółdzielnia nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z wykorzystaniem informacji uzyskanych za pośrednictwem systemu iBOK.

3.     Użytkownik zobowiązany jest do zabezpieczenia loginu i hasła do usługi iBOK przed korzystaniem przez osoby nieuprawnione.

4.     Spółdzielnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z korzystania z iBOK przez osoby nieuprawnione z winy Użytkownika.

5.     Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za błędnie wprowadzone dane podczas zakładania konta w iBOK.

6.     Spółdzielnia nie ponosi odpowiedzialności za:

a)  czasową niemożność użytkowania serwisu iBOK lub jego nieprawidłowe działanie wskutek przerw konserwacyjnych (awaria lub wymiana sprzętu) oraz z przyczyn niezależnych od Spółdzielni (np. awaria łącza internetowego, uszkodzenie urządzeń dostępowych, działanie sił wyższych itp.),

b)   nieprawidłowe działanie usługi w wyniku niewłaściwego (niezgodnego z niniejszym Regulaminem)korzystania z niej przez Użytkownika.

7.     Spółdzielnia zastrzega sobie prawo zablokowania Użytkownikowi dostępu do iBOK w przypadku stwierdzenia korzystania z niego w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem lub przepisami prawa.

 

 

§6

Reklamacje

 

1.     Użytkownicy systemu iBOK uprawnieni są do składania reklamacji dotyczących jego działania.

2.     Reklamacje powinny być kierowane na adres e-mail Spółdzielni: jsm@jsm-jaslo.com.pl

3.   Reklamacje wraz ze szczegółowym opisem zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji należy zgłaszać nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie. Jeżeli to możliwe do reklamacji należy dołączyć kopię dokumentów służących do wykazania zasadności reklamacji.

4.     Reklamacje wniesione przez osobę nie będącą Użytkownikiem iBOK pozostają bez rozpatrzenia.

5.   Przy rozpatrywaniu reklamacji Spółdzielnia opiera się na treści niniejszego Regulaminu oraz przepisach prawa. Po rozpatrzeniu reklamacji Spółdzielnia zawiadamia o sposobie załatwienia reklamacji osobę wnoszącą reklamację. 

 

§7

Postanowienia końcowe

 

1.  W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego.

2.     Akceptując Regulamin Użytkownik zobowiązuje się w szczególności do:

a)     powstrzymywania się od jakichkolwiek działań, które naruszałyby prywatność innych użytkowników, przede wszystkim polegających na zbieraniu, przetwarzaniu i rozpowszechnianiu informacji o innych użytkownikach bez ich wyraźnej zgody, z wyjątkiem sytuacji, gdy czynności te są zgodne z przepisami prawa i postanowieniami niniejszego Regulaminu,

b)  powstrzymywania się od jakichkolwiek działań, które mogłyby utrudniać lub zakłócać funkcjonowanie serwisu, a także działań polegających na niszczeniu, zmianie, usuwaniu, uszkodzeniu, utrudnianiu dostępu do kont innych Użytkowników.

3.     Regulamin iBOK opublikowany na stronie internetowej www.jsm-jaslo.com.pl uważa się za doręczony do Użytkownika.

4.  W przypadku zmiany treści Regulaminu iBOK Spółdzielnia zamieści na stronie internatowej www.jsm-jaslo.com.pl listę zmian lub tekst jednolity Regulaminu iBOK.

 

 

Regulamin został przyjęty Uchwałą nr 33/2022 Rady Nadzorczej Jasielskiej Spółdzielni Mieszkaniowej z dnia 12 grudnia  2022 rok.